Du må da fylle ut angrerettsskjemaet som du finner her: Angrerettsskjema.pdf og legge dette sammen med varene som du returnerer Send gjerne en kopi av skjemaet til post@glassforum.no slik at vi er oppmerksomme på at varene er på vei tilbake.
I følge Angrerettloven har du som kunde noen plikter og oppgaver. Her kommer noen viktige utdrag fra loven.
• Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren innen 14 dager etter at varen er mottatt (jf. Angrerettloven § 11).
• Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf Angrerettloven § 6, punkt e).
• Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a).
• Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for varer der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)
• Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Forhåndsbetalte varer som blir returnert etter angrefristlovens bestemmelser kan forventes refundert 1-2 virkedager etter at vi har motatt varen på lager.
All retur må avtales med GlassForum på forhånd uansett årsak.